
Pokud je váš byznys přímo závislý na vašich webových stránkách a zatím jste do nich neinvestovali v tom smyslu, aby byly tzv. mobile friendly, můžete mít od nynějška velký problém a váš byznys může rapidně klesnout.
Google právě mění pravidla hry pro mobilní vyhledávání. Již dnes používá v USA k vyhledávání výrazů mnoho lidí právě mobil a podle analytiků je již zhruba polovina těchto dotazů nacvakána právě do Google v mobilu. I v ČR dnes využívá internet v mobilu již třetina uživatelů internetu a mobilní vyhledávaní půjde nahoru i v budoucnosti.
A nyní nastává ten klíčový moment, kdy Google bude upřednostňovat webové stránky, které jsou přizpůsobené mobilním zařízením. Pokud je váš byznys přímo závislý na vašich webových stránkách, například provozujete e-shop, a ještě nemá svoji mobilní verzi, může se vám velmi rychle stát, že se vaše stránky propadnou ve vyhledávači Google a díky tomu vám dramaticky klesnou obchody.
TIP: Investiční skupina Natland expanduje na trhu módou – více je uvedeno v tomto článku.
Krok Google je zcela logický a pochopitelný. Stránky neuzpůsobené mobilním zařízením se špatně čtou. Pomalu se načítají. Písmenka jsou malá. Odkazy blízko u sebe. Obsah je širší než obrazovka.
V Česku je pro mobily přizpůsobena zhruba pouze pětina e-shopů. Zbývající čtyři pětiny mohou mít nyní problém. Velcí hráči jako Alza či Mall své mobilní verze již mají.
Pokud je váš byznys přímo závislý na vašich webových stránkách a do mobilní verze jste již zainvestovali, můžete být nyní ve velké výhodě.
TIP: Čtenáře tohoto článku by mohl zajímat také článek o Ježkově statku.