Ježkův statek: Vytvoř značku, prodej s*ačku?

V dnešní době, kdy je stále více důraz kladen na zdravou výživu a udržitelné životní styly, se stává stále důležitější vědět, odkud pocházejí potraviny a jak jsou vyrobeny. V tomto kontextu lze zmínit i Ježkův statek, malý rodinný podnik, který si klade za cíl spojit spotřebitele s lokálními farmáři a producenty, a nabídnout jim poctivé jídlo vyrobené s láskou a péčí.

Ježkův statek není jen o výrobě potravin, je to příběh o vášni, odhodlání a oddanosti kvalitě. Od svého vzniku se tento mikropodnik srdnatě snaží o to, aby jeho výrobky nejenom chutnaly skvěle, nýbrž byly také zdravé, šetrné k životnímu prostředí a vyrobené s ohledem na tradici a důstojnost práce.

Každý kousek potraviny, který opouští Ježkův statek, prošel pečlivým výběrem surovin a procesem výroby, který klade důraz na ruční práci a tradiční metody. V Ježkově statku se jedná jak o výrobu potravin, tak o vytváření zážitku, který spočívá ve vědomí, že každá součástka, každá ingredience byla vybrána s péčí a láskou.

Za značkou Ježkův statek stojí David Vortel, který část výrobků vyrábí ve vlastní manufaktuře, zbytek mu dodávají rodinné firmy – výrobci nebo zpracovatelé převážně z Vysočiny.

Ježkův statek mimo jiné dodává řadu výrobků i do prodejen Sklizeno. Ve Sklizeno chápou, že malí producenti náročnou výrobu, kterou si z technických/finančních důvodů nemohou dovolit, realizují u partnerů. Je to tak běžné a stejně tak to dělá Ježkův statek.

Prodejny Sklizeno

Sklizeno, síť obchodů specializující se na prodej farmářských a bio potravin, vstoupila na trh s ambicí spojit spotřebitele s lokálními farmáři a producenty. Jejich záměrem je nabídnout široký sortiment čerstvých a vysoce kvalitních potravin, které jsou produkovány bez pesticidů a umělých přísad.

Od svého vzniku se Sklizeno zaměřuje nejen na poskytování zdravých produktů, avšak také na podporu udržitelného zemědělství a lokálních farmářů. Marketingové strategie firmy se opírají o hodnoty transparentnosti, udržitelnosti a společenské odpovědnosti, které se snaží propagovat prostřednictvím různých kanálů komunikace.

Nicméně, jako každá firma, i Ježkův statek nebo Sklizeno se může potýkat s různými výzvami a kontroverzemi, které mohou ovlivnit její pověst a vztah se zákazníky.

O co vlastně jde?

Podle jednoho blogera, jeho zjištění mnohé nepotěšila:

Nedá mi spát ten kolosální gastropodvod s virtuálním Ježkovým statkem, který lidem cpe zejména brněnsko-pražská „foodie marketová“ síť Sklizeno. Psal jsem si s jednatelem, že by neměli klamat zákazníky a ten mi napsal, že jsem trapák a nevim nic o marketingu.

Myslím, že to může být mediální událost srpna a řada gastrosexuálů, biomatek a ostatních lidí, kteří jdou za jídlem s příběhem budou valit oči.

V krátkosti: jde o pohádku okolo privátní značky Ježkův statek (privátní značky používají obchodní řetězce, všechny ty tesko Babiččiny mouky, Dr.Halíř, Clever a tak), jen u Ježkova statku se prodejci ve Sklizeno i majitelé toho virtuálu tváří, že Ježkův statek skutečně existuje, protože na „malovýrobcích, lokálních potravinách, co jinde neseženete“ mají postavenou komunikaci.“

Pokud je situace taková, že řetězec obchodů Sklizeno prodává některé produkty pod značkou „Ježkův statek“, je možné, že se jedná o reakci na několik potenciálních aspektů:

  1. Autentičnost a transparentnost: Bloger mohl být znepokojen tím, zda produkty prodávané pod značkou „Ježkův statek“ skutečně pocházejí od malých farmářů nebo z menších farmářských podniků, jak by se mohlo zdát podle názvu. Pokud by se ukázalo, že tyto produkty jsou vlastně masově vyráběné a nesplňují představy o kvalitě či udržitelnosti, mohlo by to být vnímáno jako nedostatek autenticity a transparentnosti.
  2. Etika prodeje: Mohlo by také jít o otázku etiky prodeje. Pokud by se zjistilo, že Sklizeno využívá značku „Ježkův statek“ k prodeji výrobků, které nejsou skutečně produkovány na menších farmách nebo nejsou v souladu s hodnotami, které by měla tato značka reprezentovat, mohlo by to vyvolat kritiku ohledně podvodného marketingu nebo manipulace se spotřebiteli.
  3. Nesrovnalosti v představě o značce: Pokud značka „Ježkův statek“ byla dosud vnímána veřejností jako záruka kvality, udržitelnosti nebo podpora lokálních farmářů a nyní se ukazuje, že některé produkty pod touto značkou jsou vlastně masově vyráběné nebo nesplňují určité standardy, může to způsobit zklamání a ztrátu důvěry.

V každém případě by se situace měla podrobněji prozkoumat a poskytnout veřejnosti objektivní informace a analýzu. Je také možné komunikovat přímo se zástupci Sklizena a značky „Ježkův statek“, aby se zjistilo více informací o tom, jak jsou produkty vybírány a jaké jsou za nimi hodnoty.

„A zákazníci jak trubky kupují mléko a jogurty od krav ze stájových velkochovů, zpracované v mlékárně Polná s roční produkcí 19 000 000 litrů mléka, litr za třicet kaček (nákupka pod osm), bo je napsáno, jak se ta kravička hezky pase na louce a nebo kozí sýry od Agrofertu, který přeprodal Sklizeno Ježkův statek.

Píše jinde Vendula Svobodová komentář k mléčným produktům Ježkova statku plus přidává upozornění na vejce: Ježkův statek dodává (přeprodává) do Sklizeno vejce: na regále Sklizeno 6.90 Ježkův statek kupuje od výrobce Bohemia Vitae a ten má 3 haly klecový chov 3×15 tisíc nosnic, jedna hala 18 tisíc nosnic, tři haly podestýlka po sedmi tisících nosnic. Malí lokální producenti, haj hou. (informace o kapacitě z roku 2011).“

Sklizeno se brání, že původ mléka je řádně vyznačen a že se jedná o kvalitní mléko. K vejcím se nevyjádřilo.

Diskutující Hana Svobodová se na facebookovské stránce cuketka.cz také podělila o svoji zkušenost:

„No, já mám se Sklizeno také své zkušenosti. Chodila jsem tam na kuřecí stehna – pěkná, velká, 2ks něco málo pod kilo. Pak je ale neměli a měli jiná, tak jsem koupila ta. Malá, asi jako z obchodu. Firma Zelenka. Tak jsem googlila. Zelenka chová krůty, o kuřatech ani řeč. Napsala jsem Zelenkovi. Napsali mi, že kuřata jsou z Vodňan. Napsala jsem do Sklizeno, že u nich chci kupovat kuřata od farmáře a ne od Babiše, jak si to dovolují takto klamat zákazníky.“

Tady odpověď, kterou paní Hana obdržela:

„Náš dodavatel, firma Zelenka, který se specializuje na chov krůt, obchoduje i s kuřaty, a to pouze a výhradně s českým původem. Jeho prioritou je především kvalita a bezpečnost potravin. Kuřata z volných, případně jiných alternativních chovů tento dodavatel nenabízí.“

„Kuře, které jste si u nás zakoupila, tedy není farmářské, a ani takto nebylo prezentováno. Ráda bych v této souvislosti upozornila na skutečnost, že naše prodejna nenabízí pouze farmářské produkty, ale jsme zaměřeni na prodej kvalitních potravin, a to nejen od lokálních, ale i zahraničních producentů.“ 

„Takže jsem za drahé peníze koupila Babišovo kuře. A Sklizenu to připadá celkem normální. No, koneckonců Babiš má taky farmu.“

Kauza Sklizeno

Sklizeno je síť obchodů zaměřená na prodej farmářských a bio potravin, která si klade za cíl propojit spotřebitele s lokálními farmáři a producenty. Firma se snaží nabízet široký výběr čerstvých, vysoce kvalitních potravin bez pesticidů a umělých přísad, čímž reaguje na rostoucí poptávku po zdravých a udržitelných produktech.

Marketingová strategie Sklizena se zaměřuje na zdůraznění hodnot udržitelnosti, podpory lokálních farmářů a transparentnosti v dodavatelském řetězci.

Firma často komunikuje s klienty prostřednictvím sociálních médií, emailových bulletinů a svých webových stránek, kde sdílí informace o produktech, způsobu jejich pěstování a výroby a také o zásadách, kterými se řídí při výběru dodavatelů.

Sklizeno se také angažuje v různých společensky prospěšných iniciativách, jako je podpora malých farmářů, boj proti plýtvání potravinami a propagace udržitelného zemědělství. Tato aktivita nejenže pomáhá budovat pozitivní image firmy, nýbrž také zvyšuje povědomí o důležitosti zdravé výživy a udržitelného životního stylu.

Co se týče kauz, firma Sklizeno se může ocitnout ve veřejné pozornosti kvůli několika faktorům. Tyto kauzy mohou zahrnovat:

  1. Kvalita a bezpečnost potravin: Pokud by byly některé produkty ve špatné kvalitě nebo by byly zjištěny problémy s bezpečností potravin, může to vést k negativním reakcím a ztrátě důvěry ve značku.
  2. Dodržování standardů udržitelnosti: Sklizeno by mohlo být kritizováno, pokud by se zjistilo, že nedodržuje své sliby ohledně podpory udržitelného zemědělství a lokálních farmářů.
  3. Etika prodeje a transparentnost: Pokud by bylo odhaleno, že firma nebyla dostatečně transparentní ohledně původu svých produktů nebo pokud by se ukázalo, že některé marketingové praktiky jsou manipulativní či zavádějící, mohlo by to poškodit pověst Sklizena.

Je důležité, aby Sklizeno aktivně komunikovalo se svými zákazníky a veřejností, poskytovalo transparentní informace a přijímalo odpovědnost za své činy. Takový přístup může pomoci minimalizovat negativní dopady případných kauz a upevnit důvěru ve značku.

Obchodní značka je něčím, co podnikatel buduje a mnohdy ho to stojí velké peníze. Pokud se mu podaří vzbudit v zákaznících pocit, že je značka zárukou kvality a cena není vyloženě přemrštěná, má zpravidla vyhráno. Avšak ne navždy. Podobně jako člověk, i značka může o svou pověst přijít rychle.

Sklizeno, potažmo Ježkův statek, se zřejmě žádného nelegálního jednání nedopouští. Zda se jedná o klamání zákazníka či nikoliv, posouzení je na čtenáři. Titulek je samozřejmě jako nadsázka.

Upozornění k CFD: Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 51 až 76 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

© 2024 Vpenize.cz | Nakódoval Leoš Lang