Kupujete auto? Tak jen pro připomenutí…

kupujete-auto

„A každýmu jsem to na týhle židli říkal. Nekupuj oktávku, nekupuj oktávku, nebo o ní přijdeš. Ale je to marný, je to marný, je to marný.“ Dnešní noticku jsem si dovolil zahájit malou parafrází z klasického českého filmu Jáchyme, hoď ho do stroje.

Každou chvíli se totiž dovídám, že zase nějakému známému ukradli jeho „oktávku“. Není divu, Škoda Octavia je nejvíce kradeným typem automobilu u nás. Každý rok nenávratně zmizí jedna z 200 Octavií.

Riziko úplné ztráty 0,5% za rok sice akciovému investorovi nepřijde asi příliš vysoké, ale toto není akciová burza. Běžný občan nemá instantní půl milion na nový automobil a využívá půjčku na auto. I movitějšího jedince taková ztráta poněkud zamrzí.

Samozřejmě, proti krádeži se dá pojistit, ale pojištění a spoluúčast pojištěného něco stojí, nadto je pojištění často kradeného typu vozu citelně dražší. Navíc zařizování kolem odcizeného auta není nic příjemného. Proto je při koupi nového vozu, vedle technických, estetických, ekonomických a dalších aspektů a parametrů, záhodno vzít v úvahu i to, jak moc se daný typ auta krade.

V ČR jsou na horních příčkách Škodovky, Volkswagen a další německé značky (BMW, Audi a Mercedes). Kdo chce mít větší klid, měl by se zaměřit na „Francouze“ a „Japonce“. Takový Hyundai, lidově zvaný „Hnůjdaj“, se prakticky nekrade. Chmatákům také kupodivu moc nevoní ani Opely.

TIP: Pokud by si chtěl někdo koupit raději veterána, pak se může inspirovat sběratelskými předměty v Portu Gallery, české investiční platformy.

Upozornění k CFD: Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 51 až 76 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

© 2024 Vpenize.cz | Nakódoval Leoš Lang