Spotřebitelská důvěru v Německu

posilovani-eura

Růst spotřebitelské důvěry může zásadně podpořit posilování eura. Barometr spotřebitelské důvěry GfK vypracovává měsíčně jménem Evropské komise skupina GfK Group se sídlem v Německu.

Ukazatel se zpracovává na základě odhadů  obsažených v dotazníku, do něhož přes dva tisíce německých spotřebitelů vyplní odhadované výdaje v nadcházejícím měsíci. Ukazatel  GfK se vyhlašuje jako index a odráží spotřebitelskou důvěru v současném hospodářském klimatu v Německu a očekávání spotřebitelů v blízké budoucnosti.

Spotřebitelská důvěra a v konečném důsledku i spotřebitelské výdaje představují jednu z hybných sil německého hospodářství a jako takové odrážejí celkové ekonomické podmínky v celé eurozóně.

© 2022 Vpenize.cz | Nakódoval Leoš Lang