Jak na SEO optimalizaci v roce 2018

Mezi lidmi panují na Internetu mnohé mýty a zkreslené informace ohledně strategie vyhledávačů. Nejvýznamnějším vyhledávačem je bezpochyby Google, podle jehož doporučení se také řídí majitelé webových stránek a odborníci, kteří řeší, jak na SEO optimalizaci. Pojďme do některých z nich vnést trochu světla a objasnit si jejich skutečný význam.

Na SEO optimalizaci je nezbytné myslet zejména při zakládání vlastního webu. Jsou-li webové stránky správně optimalizované, zvýší se jejich návštěvnost i šance na to, že svému majiteli začnou vydělávat.

Meta tag keywords

V současné době (rok 2018) již neplatí, že s tímto atributem vyhledávače pracují a indexují jej. Tato záležitost nemá zkrátka na pozici vašeho webu žádný vliv a není třeba s ní ztrácet čas.

img_a318004_w2194_t1528791161-8948132

Meta tag descriptions

Jediné, na co má vliv, je navýšení CTR, a to pouze tehdy, bude-li se web výrazně odlišovat od vašich konkurenčních souputníků v SERP. Jestliže jej vůbec nevyplníte, Google si jej vygeneruje samočinně. Rozhodně nepatří k hodnotícím kritériím.

Meta tag Title

Ten je stále platným hráčem a neměli byste na něj zapomínat, jelikož se podle něj kvalita stránek hodnotí i dnes.

Klíčové slovo v adrese webu

V roce 2018 již neplatí, že je pro vyhledávače podstatné klíčové slovo v adresním řádku webových stránek (tedy v URL – Uniform Resource Locator). Nicméně pokud jej v adrese máte, tak kvůli tomu její podobu rozhodně neměňte – tím si naopak můžete přivodit značné problémy. Tento poznatek je podstatný pouze pro tvůrce nových webů, kteří tak mohou pružně adresy přizpůsobovat uživatelům, nikoliv vyhledávačům.


img_a318004_w2194_t1528791172-4666619

Jak staré je „domain name“

Stáří doménového jména (domény) nemá žádný vliv na pozici ve vyhledávačích. Starší weby sice mohou (ale nemusí) mít výhodu v tom, že již nějakou dobu aplikují SEO, nicméně samotná doba známosti domény ve světě Internetu není kvalitativním ukazatelem. Stejně tak pojem „Domain Authority“ u některých rádoby renomovanějších webů nemá žádný vliv na jejich hodnocení vyhledávačem Google.

TIP: Na Vpenize.cz se nachází spoustu zajímavých článků s finanční tematikou.

Nadpis H1

Obecně mají nadpisy H1 jen malý vliv na práci vyhledávačů, není tedy nutné striktně dodržovat pouze jeden jediný H1 a dále již pouze strukturu H2, H3 atd. Definice stránky má tedy být zaměřena na přehlednost a snadnou orientaci především pro uživatelskou obec. Mimochodem, podle statistik SEMRush naprosto bezostyšně operuje více než 58 procent webů s více než jedním nadpisem H1.

© 2021 Vpenize.cz | Nakódoval Leoš Lang