Jak na SEO optimalizaci v roce 2018

Mezi lidmi panují na Internetu mnohé mýty a zkreslené informace ohledně strategie vyhledávačů. Nejvýznamnějším vyhledávačem je bezpochyby Google, podle jehož doporučení se také řídí majitelé webových stránek a odborníci, kteří řeší, jak na SEO optimalizaci. Pojďme do některých z nich vnést trochu světla a objasnit si jejich skutečný význam.

Na SEO optimalizaci je nezbytné myslet zejména při zakládání vlastního webu. Jsou-li webové stránky správně optimalizované, zvýší se jejich návštěvnost i šance na to, že svému majiteli začnou vydělávat.

Meta tag keywords

V současné době (rok 2018) již neplatí, že s tímto atributem vyhledávače pracují a indexují jej. Tato záležitost nemá zkrátka na pozici vašeho webu žádný vliv a není třeba s ní ztrácet čas.

img_a318004_w2194_t1528791161-8948132

Meta tag descriptions

Jediné, na co má vliv, je navýšení CTR, a to pouze tehdy, bude-li se web výrazně odlišovat od vašich konkurenčních souputníků v SERP. Jestliže jej vůbec nevyplníte, Google si jej vygeneruje samočinně. Rozhodně nepatří k hodnotícím kritériím.

Meta tag Title

Ten je stále platným hráčem a neměli byste na něj zapomínat, jelikož se podle něj kvalita stránek hodnotí i dnes.

Klíčové slovo v adrese webu

V roce 2018 již neplatí, že je pro vyhledávače podstatné klíčové slovo v adresním řádku webových stránek (tedy v URL – Uniform Resource Locator). Nicméně pokud jej v adrese máte, tak kvůli tomu její podobu rozhodně neměňte – tím si naopak můžete přivodit značné problémy. Tento poznatek je podstatný pouze pro tvůrce nových webů, kteří tak mohou pružně adresy přizpůsobovat uživatelům, nikoliv vyhledávačům.


img_a318004_w2194_t1528791172-4666619

Jak staré je „domain name“

Stáří doménového jména (domény) nemá žádný vliv na pozici ve vyhledávačích. Starší weby sice mohou (ale nemusí) mít výhodu v tom, že již nějakou dobu aplikují SEO, nicméně samotná doba známosti domény ve světě Internetu není kvalitativním ukazatelem. Stejně tak pojem „Domain Authority“ u některých rádoby renomovanějších webů nemá žádný vliv na jejich hodnocení vyhledávačem Google.

Nadpis H1

Obecně mají nadpisy H1 jen malý vliv na práci vyhledávačů, není tedy nutné striktně dodržovat pouze jeden jediný H1 a dále již pouze strukturu H2, H3 atd. Definice stránky má tedy být zaměřena na přehlednost a snadnou orientaci především pro uživatelskou obec. Mimochodem, podle statistik SEMRush naprosto bezostyšně operuje více než 58 procent webů s více než jedním nadpisem H1.

© 2021 vPenize.cz | Nakódoval Leoš Lang