
Opavia Mondelez je evropská společnost vyrábějící občerstvení, která patří společnosti Mondelez International. Společnost vyrábí širokou škálu cukrovinek, pečiva a slaných výrobků, jako jsou čokoládové tyčinky, sušenky, oplatky, oříšky, krekry a popcorn.
Společnost Mondeléz Česká republika je součástí společnosti Mondelēz International, Inc. předního výrobce cukrovinek a pochutin. Mondelēz international, která je nástupcem společnosti Kraft Foods Inc. přináší lahodné a chutné výrobky spotřebitelům ve více než 165 zemích světa a je největším světovým výrobcem čokolády, sušenek, žvýkaček, bonbonů a rozpustných nápojů.
Společnost existuje již od roku 1800 a je známá svými ikonickými značkami, jako jsou Milka, Cadbury Dairy Milk, Oreo, rozpustné nápoje Tang a žvýkačky Trident. Firma velmi dbá na udržitelnost a hodnota jejích značek se vyjadřuje v miliardách dolarů.
Mondelēz International působí na trhu v České republice a na Slovensku od roku 1992. Dnes je Mondelēz International bezesporu výhradním výrobcem sušenek a čokoládových cukrovinek na českém a slovenském trhu. V obou zemích zaměstnává téměř tři tisíce pracovníků a prodává 430 výrobků pod 19 značkami.
„Monde“ pochází z latinského slova „svět“ a „delēz“ je slovní hříčka se slovem „lahodný“.
Názor blogera: Opavia Mondeléz
Není tomu tak dávno, co webem otřásl případ piškotů Opavia, tzv. Piškotgate. Podle tvrzení mnohých byly nejlepší a také, a to objektivně, nejdražší. Hospodyňky hovořily o tom, že piškotový dort se dělá jedině z piškotů Opavia, jelikož ty jediné prý při nasáknutí drží tvar. Ostatní hovořili o nejlepší chuti. Proč si nepřiplatit za kvalitu, že?
Jenže to by se nadnárodní firma Mondeléz, pod níž výroba spadá, nesměla zapojit do nekonečné reality show „Vytvoř značku, prodej sračku“. Co na tom, že tradice výroby piškotů v Opavě sahá až do roku 1840, Mondeléz přesunul linku do sousedního Polska. Údajně z kapacitních a technologických důvodů.
A najednou si zákazníci začali všímat značně zhoršené chuti, neumělého tvaru a vybledlé barvy piškotů. Nemluvě o dalším navýšení ceny. Kauzy se chytl pořad A dost! internetové televize Stream, který uváděl ex-novácký reportér Jan Tuna. Když se snažil z Mondelézu dostat vysvětlení, připomínalo to spíše uhánění notorického neplatiče faktur.
Došlo i na nezvedání telefonu a opakovaného „zašlete mi otázky mailem“. Šlo o jednoduché dotazy, na které Mondeléz po prodlení odpověděl vyhýbavě i zjevně nepravdivě. Na kvalitě a složení se prý nic nezměnilo, což však odporuje popiskům na obalu i zkušenostem zákazníků.
Ti si nenechali nic líbit a facebookovskou stránku Mondelézu i stránku piškotů Opavia „zamořily hejty“. A co se nestalo. Stránka piškotů záhy přestala existovat, navzdory plkům o otevřenosti komunikace Mondelézu.
Firma se brání tím, že prý šlo pouze o fanouškovské stránky a Mondeléz požádal o jejich zrušení. Zajímavé, do vzniku kauzy firmě nevadily. A vůbec, dá se firmě po tom všem vůbec něco věřit?
Mondeléz, dříve Kraft Foods ČR, v Česku obstarává značky BeBe Dobré ráno, Tatranky, Fidorka nebo Kolonáda. Podle serveru Echo24 sušenkový moloch investoval do továrny v Opavě dvě miliardy Kč, aby mohlo dojít k navýšení výrobní kapacity.
Český zákazník uštědřil Mondelézu lekci ze slušného chování. Taková věc se prostě u prémiového produktu nedělá. A navrch by mohli čeští zákazníci ještě přestat kupovat instantní kakao Granko, jelikož přinejmenším stejně kvalitní konkurenční alternativy stojí, třeba v Lidlu, polovic.