
Jaké společnosti v České republice investují nejvíce peněz do reklamy? Nejvýraznějším inzerentem mezi potravinářskými řetězci byl v roce 2022 Lidl Česká republika. Soudě dle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, investoval Lidl do své propagace bezmála 3 miliardy korun.
Přehled TOP 5 nejsilnějších objednavatelů reklamy v roce 2022 ze sféry potravinových řetězců přichystala výzkumná agentura Nielsen. Na první příčce se skví Lidl, těsně následovaný společnostmi Kaufland a Albert. Pětici vítězů uzavírá BILLA a Penny Market.

Co se týče například segmentu mléčných výrobků, připravila agentura Nielsen přehled nejsilnějších inzerentů v měsících leden a únor 2023. Hodnoty odpovídají ceníkovým cenám reklamy.

Ceny za inzerci se výrazně neliší. První místo obsadilo Apetito s bezmála 37 miliony korun, následované Madetou a Actimelem. MONTE a alpro pak uzavírají první pětku s cenou rovněž převyšující 31 milionů korun.
Názor bloggera
Investice do reklamy jsou velmi důležité. Pokud se provedou správně, musí se to výrazně projevit v prodejích společnosti a tedy hospodářském výsledku.
Zejména v době krize se silným společnostem vyplatí investovat do reklamy co nejvíce. Reklama bývá levnější, lze toho nakoupit více a je to příprava na zásadní růst v době oživení. Tohle věděl už Tomáš Baťa.