Jak vytvořit leták, který zaujme? Jednoduše a téměř práce! Stačí vědět, jak na to!

vytvorit-letak

Ačkoli se můžete setkat s názory, že klasické papírové letáky již vyšly z módy, opak je pravdou. Stále se vyplatí, aby i vaše značka měla ve svém portfolii klasické papírové letáky. V současné době, kdy jsou emailové schránky zahlceny hromadami newsletterů a nabídek, nabízí klasické tištěné letáky příjemné osvěžení.

Jak na to, aby opravdu zaujaly a jejich tvorba byla co nejjednodušší naleznete v následujících řádcích.

Podívejme se, nejprve na obsah

Základním a zároveň nejtěžším úkolem je naplánovat obsah, aby zaujal a dosáhl požadované konverze. Vytvořit poutavý obsah je podstatně jednodušší, pokud si zapamatujete následující pravidla.

Důležitý je originální, kvalitní a nejlépe vlastní obrázek

Obrázek je to, co lidi zaujme na první pohled, důležité tak je, aby vypovídal základní informaci o letáku. Není tedy vhodné volit na pohled krásné obrázky, které nemají s předmětem letáku nic společného. Jednou z možností je také leták vložit do obálky a vzbudit v adresátovi zájem, aby jí otevřel a zjistil, co se ukrývá uvnitř.

Zvolte titulek, který zaujme

Titulek poutá pozornost obdobně jako obrázek a nemělo by se tak jednat o prázdná slova. Titulek by měl obsahovat myšlenku vaší nabídky a zároveň by měl vzbuzovat zvědavost.

Nezapomeňte, že méně je někdy více! U letáku to pak platí dvojnásob

O tom, že dnes lidé informace příliš nečtou, ale informace spíše filtrují či skenují se toho napsalo již mnoho. Občas se však stane, že na to tvůrci letáku zapomenou. Vhodné je tak volit spíše méně psaných informací a vyselektovat jen tu nejdůležitější informaci, jež má leták sdělit. Nesnažte se o sloučené letáky s mnoha produkty či službami, kde může vzniknout rozhodovací paralýza a zákazník si nevybere nakonec nic.

Nezapomeňte zákazníka vyzvat k akci

V žádném letáku by neměla chybět výzva k akci, která by měla korespondovat s cílem, který leták má. Výzva by neměla dávat příliš na výběr. Někdy se dá propojit i s efektem časové naléhavosti. „Navštivte naše prodejny a využijte této akce, která probíhá pouze do…“

Nevynechejte kontaktní údaje a případně i QR kód

Na žádném propagačním materiálu rozhodně nesmí chybět kontaktní údaje či QR kód, odkazující na vaše webové stránky.

Vše máte vymyšlené, co s realizací?

Před vlastní realizací je vhodné si stanovit, zda se bude jednat o leták krátkodobého charakteru jako upoutávka na akční produkty či služby nebo se má jednat o materiál, který bude šířen dlouhodobě, protože bude obsahovat informace, jež mají dlouhodobou platnost.

V závislosti na charakteru letáku je totiž vhodné volit různé typy papíru nebo dodatečné lakování. V případě krátkodobých letáků je možné použít méně kvalitní papír, který se vyznačuje nižší gramáží. V druhém je pak vhodné sáhnout po kvalitnějším papíře, jež zaručí letákům dlouhou životnost. Zvažte i různé povrchové úpravy, které mohou zvýraznit ty nejdůležitější části letáku, a navíc jej odliší od konkurence. Potřebujete o této problematice více informací, tak se zkuste podívat na https://justprint.cz/letak.

Pozor na vhodný formát

Další otázkou je pak vhodná volba formátu, nejčastěji se používají formáty A6, A5, A4 a A3. Kvalitní tiskárny pak umožňují i tisk propagačních materiálů dalších formátů.

Tápete? Nevadí! Problematiku tisku nechte na profesionálech!

Nejste si jistí, jaký papír a formát bude vašemu letáku slušet? Obraťte se na profesionály, kteří se o vaše propagační materiály postarají, mohou vše vyřešit za vás nebo poskytnout cenné rady.

Upozornění k CFD: Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 51 až 76 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

© 2024 Vpenize.cz | Nakódoval Leoš Lang