Zákaznické systémy u dodavatelů energií online – jak fungují, zkušenosti

Čas od času je potřeba si změnit zákaznické údaje nebo si nechat vystavit mimořádné vyúčtování. U některých dodavatelů si tyto a řadu dalších záležitostí zákazník zařídí velmi rychle sám. Je totiž k dispozici on-line zákaznický systém. Jak on-line systémy fungují?

Díky on-line zákaznickému systému si může zákazník zcela sám vyřídit řadu záležitostí spojených s dodávkou elektřiny či plynu. Nemusí nikam volat ani chodit, pouze se z počítače připojí přes internet na webové stránky dodavatele.

Přes on-line systém si sám vyřídí řadu požadavků. Tuto službu v současné době poskytují například Bicorn, ČEZ, E.ON, Pražská plynárenská, PRE, innogy či United Energy Trading. Jak zákaznické systémy fungují?

PRE: Moje PRE

U Pražské plynárenské je Zákaznický portál samostatnou aplikací, která je zákazníkům přístupná přímo z webových stránek dodavatele, a to přes odkaz „Moje PRE“ vpravo nahoře. Zde se mohou zaregistrovat a začít systém bezplatně využívat pro řešení některých požadavků.

Zákazník ve svém účtu získá informace o svém zákaznickém účtu, odečtech i fakturách. Může v rámci účtu provádět evidenční změny, využívat elektronické formuláře či pokládat dotazy.

Dále si může sjednat například termín návštěvy obchodní kanceláře, kontaktovat obchodního zástupce nebo získat navazující důležité odkazy. Také se zda dozví časy spínání HDO nebo AMM.

Pro přihlášení do zákaznického účtu se využívá buď email, nebo zákaznické číslo. A déle si zákazník volí heslo. Obsluha účtu je velmi jednoduchá.

Pražská plynárenská: Zákaznický portál Moje PPAS

O všech účtech, změnách a fakturách této společnosti se lze dozvědět na online zákaznickém portále. Zákazník se přihlašuje pomocí uživatelského jména a hesla na stránkách https://moje.ppas.cz/.

Tady si lze zarezervovat čas návštěvy na přepážce předem, upravit si platbu faktur z účtu a vyplácení přeplatků na požadovaný účet. Dále si lze změnit výši zálohy, frekvenci plateb, způsob platby přeplatků, změnit jméno, adresu nebo kontaktní údaje.

Zákazníci si rovněž můžou nahlásit samoodečet, provést platbu prostřednictvím platební brány nebo čerpat slevový produkt.

United Energy Trading: Zákaznický portál

Přístup na Zákaznický portál na webu United Energy Trading je také zdarma. Ovládání celého systému je intuitivní, přičemž je k dispozici nápověda.

Zákazníci zde naleznou informace o své spotřebě, předepsané zálohy a vyúčtování v elektronické podobě. Dále mají možnost zadat samoodečet a požádat o mimořádné vyúčtování.

ČEZ: Virtuální obchodní kancelář

Zákazníci společnosti ČEZ mají prostřednictvím internetových stránek dodavatele zdarma k dispozici Virtuální obchodní kancelář (VOK). Jedná se o službu, díky které může být klient se společností ČEZ pohodlně v kontaktu.

Přehledné a intuitivní ovládání mu umožní snadno a rychle vyřešit všechny záležitosti spojené s dodávkou tepla přímo ze svého počítače.

Získají zde informace o svých odběrných místech, přehled o fakturách za elektřinu i za plyn, mohou on-line provádět změny ve smlouvě (například změnu výše záloh, změnu způsobu placení, změnu bankovního spojení, změnu kontaktní adresy či změnu a doplnění kontaktních údajů). Prostřednictvím VOK je také možné nahlásit samoodečet.

Služba VOK je dále rozvíjena a rozšiřována o další možnosti.

Přístup do Virtuální obchodní kanceláře (VOK) se zákazníkům standardně nabízí při uzavírání nové smlouvy. Zákazníci si však mohou o přístup také kdykoli požádat na kterémkoli kontaktním místě. Registraci do VOK pak provádí sami zákazníci, kdy si zvolí své přihlašovací údaje (uživatelské jméno a heslo).

E.ON: Portál Energie24

Společnost E.ON provozuje pro své zákazníky portál Energie24, který se ovládá jako běžná internetová stránka. V rámci jedné aplikace jsou k dispozici podklady spojené s dodávkou elektřiny i plynu.

E.ON také nabízí mobilní aplikaci Energii24, v níž lze snadno zadat samoodečet, dozvědět se o plánovaných odstávkách elektřiny nebo plynu a mnoho dalšího. Kromě toho  program E.ON Bonus nabízí spoustou slev a výhod pro své zákazníky.

Systém je nabízen bezplatně a zákazníci se zde dozvědí vše, co souvisí s vyúčtováním jako jsou spotřeby za minulá období, předpisy záloh, vyúčtování. Zákazníci si mohou též stáhnout kopii faktury v PDF, případně požádat o mimořádné vyúčtování mimo běžný účetní cyklus, a to zdarma.

Stejně tak se ze systému dozví také informace týkající se místa spotřeby (například údaje o odebíraném produktu, sazbě či jističi).

Prostřednictvím portálu lze dále zadat samoodečet elektroměru/plynoměru, změnit výši zálohy, změnit sazbu nebo velikost jističe, a nahlásit změnu kontaktních údajů.

Zákazník si o přístup musí zažádat. Stačí vyplnit on-line formulář Registrace nových uživatelů na adrese http://www.energie24.cz/. Pro identifikaci je důležité znát informace z vyúčtování za elektřinu nebo zemní plyn od společnosti E. ON.

Přihlašování funguje na základě jména a hesla, které zákazník obdrží po registraci.

RIGHT POWER ENERGY zákaznický systém

Společnost RIGHT POWER ENERGY, s.r.o. patří k alternativním dodavatelům elektrické energie a zemního plynu. Společnost byla založená už v roce 2007 pod původním názvem BICORN.

RIGHT POWER ENERGY, s.r.o. patří ke stabilním a spolehlivým dodavatelům energií a dobré hodnocení má i kvalitní zákaznický servis.

Způsob tvorby přístupů a předávání přístupových údajů do on-line systému zatím společnost zvažuje. V současné době je možné společnost kontaktovat telefonicky nebo emailem.

Vlastní mobilní aplikaci nebo zákaznický účet, do nějž by bylo možné se přihlásit, společnost nemá.

Upozornění k CFD: Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 51 až 76 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

© 2024 Vpenize.cz | Nakódoval Leoš Lang