15 společností které investují nejvíce do reklamy

Jaké společnosti v zde České republice investují zdaleka nejvíce peněz do reklamy? Odpovědi nabídne tento článek

Největší tuzemské investice do reklamy

Pořadí FirmaInvestice do reklamy 2009-2012 (miliony Kč)
Mountfield CS126
2T-Mobile ČR125
3Vodafone122
4Ford Motor Company ČR109
5Škoda Auto105
6Hyundai Motor CZ101
7Telefónica O2 ČR93
8Komerční banka88
9Import Volkswagen Group85
10Peugeot ČR80
11Kia Motors Czech71
12  Unilever ČR68
13Tesco Stores ČR68
14Česká spořitelna67
15 ČSOB65

 Zdroj: STRATEGIE

Moje hodnocení 

Je zajímavé jak těsné je to dokonce na prvních třech místech. Jinak by se ta první patnáctka dala asi v zásadě shrnout na telekomunikace, automobilky a banky. Tedy nic překvapujícího.

Pro mne osobně je zajímavé, jak vysoko je již s investicemi do reklamy Kia. To se jistě již nyní projevuje na prodejích. A dále jak vysoko investuje v ČR Ford.

Obecně považuji investice do reklamy za velmi důležité. Pokud se provedou správně, a u těchto společností lze předpokládat, že si najímají ty nejlepší marketéry, musí se to výrazně projevit v prodejích společnosti a tedy hospodářském výsledku.

Jsem přesvědčený, že zejména v době krize se silným společnostem vyplatí investovat do reklamy co nejvíce lze! Reklama bývá levnější, lze toho nakoupit více a je to příprava na zásadní růst v době oživení. Tohle věděl už pan Tomáš Baťa, a to je, přátelé, 80 let.

Do jakých mediatypů a jak moc plynuly tyto investice v 1Q 2012

MediatypPodíl
TV55,07%
Časopisy15,11%
Noviny14,84%
Internet8,1%
Outdoor5,21%
Rozhlas1,74%
Kino0,36%
Instore0,34%

Zdroj: STRATEGIE

Komentář k rozdělení investic mezi mediatypy

Velmi zajímavé pro porovnání. Kdo by to byl řekl, že více než polovina peněz jde stále do TV. Proč má CETV (Nova) stále takové potíže? Časopisy a noviny se drží stále velmi dobře i přesto, že tomuto odvětví se celosvětově v posledních letech, zejména díky nástupu internetu, příliš nedaří. Naopak investice do internetu v posledních letech jenom stoupají. Překvapení pro mne je, jak malé prostředky jdou do rozhlasu, třebaže je to medium s tak velkým zásahem populace.

© 2021 vPenize.cz | Nakódoval Leoš Lang