
Spotřebitel objeví energetickou firmu, která nabízí elektřinu nebo zemní plyn za výjimečně nízké ceny. Než případně změní dodavatele, měl by věnovat pozornost všeobecným obchodním podmínkám. Jaké jsou obchodní podmínky společnosti Centropol Energy, co říkají o Centropolu zkušenosti zákazníků, jak se pohybuje u Centropolu cena za kWh a kde najít podrobný ceník elektřiny Centropol?
České domácnosti a podniky často hledají u svých dodavatelů energií stabilitu a přehlednost. Centropol je významnou volbou, o které se často diskutuje na energetických fórech a mezi odborníky z oboru. Jeho trvalé působení na trhu vyvolává zvědavost i kontroverze, zejména pokud jde o jeho tarify, zákaznický servis a celkovou spolehlivost.
Shrnutí článku
I když některé tarify a nabídky skončily, Centropol zůstává na českém energetickém trhu aktivní a průběžně aktualizuje své portfolio produktů v oblasti elektřiny a plynu.
Na jeho webových stránkách mohou zákazníci najít podrobné aktuální nabídky, včetně tarifů pro různé typy nemovitostí a klientů.
Centropol nabízí celou řadu tarifů od stálých podmínek až po fixované ceny, přičemž průměrné sazby se v současné době pohybují mezi 3 a 4,5 Kč za kWh v závislosti na distributorovi a typu tarifu.
Zákazníci mohou efektivně spravovat platby, smlouvy a údaje o účtu z domova prostřednictvím zabezpečené online samoobsluhy.
Centropol provozuje 10 poboček zákaznického servisu po celé České republice. Nachází se například v Praze, Ústí nad Labem, Olomouci, Brně či v Ostravě.
Zatímco některé pobočky se těší pozitivní místní zpětné vazbě, v online recenzích jsou často zmiňovány problémy s komunikací a problémy se smlouvami.
Centropol končí?
Mohou přetrvávat nejasnosti ohledně toho, zda Centropol končí. Ve skutečnosti Centropol nadále dodává energie jako aktivní účastník trhu. Nedorozumění obvykle vzniká, když Centropol „končí“ konkrétní tarifní nabídky nebo změní svoji nabídku. K aktualizacím dochází pravidelně, takže starší tarify mohou z mohou z nabídky zmizet.
Změna dostupných tarifů neznamená ukončení činnosti společnosti – signalizuje přizpůsobení se trhu a zaměření se na nové nabídky energií.
Ceník elektřiny Centropol
Zákazníci najdou kompletní ceník elektřiny Centropol na oficiálních webových stránkách společnosti, kde jim výběr energie usnadní praktický formulář. Nález správného tarifu nyní odpovídá typu nemovitosti i lokalitě a celý proces je přívětivý pro domácnosti i podnikatele.
Již nenabízené tarify se zobrazují vedle aktuálních, což pomáhá při přehledu spotřeby v minulosti nebo plánování budoucích změn. Dále si na stránce zákazníci mohou prohlédnout soubory ke stažení, starší ceníky Centropolu a sankční listy – získají tak komplexní přehled o vývoji ceny elektřiny Centropol.
Centropol – cena za kWh
Zákazníci považují za rozhodující faktor cenu Centropolu za kWh. Centropol stanovuje různé sazby v jednotlivých distribučních regionech (např. ČEZ, PRE, EG.D), což vede k cenám zhruba od 3 do 4,5 Kč za kWh. Na webových stránkách je vysvětlený převod mezi MWh a kWh, protože ceny za kWh Centropol totiž neuvádí – uvedené ceny jsou právě za MWh.
Centropol v současné době prezentuje tyto tarify:
- Fixní začátek na 2 roky (s peněžní odměnou 2 tisíce korun)
- Fixní začátek online na 2 roky (exkluzivní online nabídka)
- Fixní začátek na 1 rok, 1,5 roku (nebo online varianty)
- Mini na 2 roky
- Spotově bez závazku
- Bez závazku pro začátek / Bez závazku online pro začátek
Každý fixní tarif zajišťuje konzistentní sazbu po celou dobu platnosti smlouvy. Noví zákazníci mohou využívat další finanční pobídky, jako jsou bonusové platby nebo nižší zaváděcí sazby.
Další články se zabývají tím, jak vypočítat spotřebu elektrické energie a spotřebou vody na osobu.
Poplatky, přeplatky a pokuty
Jak článek zmínil, cena elektřiny a plynu závisí na zvoleném tarifu, který může spotřebitel změnit, pokud používá vhodné spotřebiče. Takové rozhodnutí stačí Centropolu jakkoli sdělit, nejjistější je však písemná forma, ideálně doporučený dopis.
Zákazníkovi může být naúčtován jednorázový aktivační poplatek, jehož výše je uvedena ve smlouvě.
Zálohy se stanovují podle předpokládaného odběru a cen. Výpočet na další období přijde zákazníkovi vždy s vyúčtováním, zpravidla tedy jednou za rok, a konečná výše mu musí být oznámena písemně.
Pouze v případě značně nepřiměřené spotřeby nebo výrazného růstu cen může Centropol zálohy změnit kdykoli během roku. Opět musí zákazníka písemně informovat. Datum vrácení přeplatku lze nalézt na přední straně vyúčtování.
Smluvní pokuty jsou u Centropolu následovně:
- Za prodlení se zákazníkovi účtuje úrok, za každou upomínku se účtuje poplatek 100 Kč, formou e-mailu nebo SMS pak 10 Kč
- Chce-li si zákazník dohodnout splátkový kalendář, platí jednorázový poplatek 120 Kč
- Poplatky za odpojení, opětovně připojení a náklady týkající se přerušení dodávky se pohybují následovně: 900 Kč, 900 Kč a 360 Kč
- Další poplatky, včetně uzavření smlouvy s jiným dodavatelem, jsou v rozmezí 3 až 4 tisíc Kč
- Za zbytečný výjezd technika účtuje Centropol 1 080 Kč
Poplatky, přeplatky a pokuty jsou běžné pojmy v oblasti smluv a dohod, včetně smluv o poskytování služeb, pronájmu, dodávce energie a podobně.

Odstoupení od smlouvy a její platnost
Odstoupení od smlouvy a její platnost závisí na různých faktorech, včetně právních předpisů, povahy smlouvy a podmínek dohodnutých mezi stranami.
Obecně platí, že smlouvy jsou závazné dohody mezi dvěma nebo více stranami a určují práva a povinnosti každé ze stran. Odstoupení od smlouvy může být možné v případě, že jsou splněny určité podmínky stanovené v smlouvě, v právních předpisech daného státu, nebo v případě porušení smlouvy jednou ze stran.
Typické důvody pro odstoupení od smlouvy mohou zahrnovat:
- porušení smlouvy jednou ze stran
- nepředložení nebo nesplnění podmínek smlouvy
- nedodržení zákonů nebo právních předpisů
- následné dohodnutí mezi stranami o ukončení smlouvy
Je důležité, aby se strany řídily platnými právními předpisy a případně se poradily s právníky, pokud mají otázky ohledně platnosti a odstoupení od smlouvy.
Lhůty odstoupení od smlouvy
Každá smlouva může mít specifické podmínky pro odstoupení, a proto je nutné tyto podmínky pečlivě prozkoumat před jakýmkoli rozhodnutím o odstoupení.
- Plná moc – ve smlouvě je uvedeno, že jejím podpisem zákazník automaticky uděluje Centropolu plnou moc, aby zrušil smlouvy s jeho dosavadním dodavatelem
- Smlouva na dobu neurčitou – kterákoli smluvní strana ji může písemně vypovědět, výpovědní doba trvá 3 měsíce a běží od prvního dne kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi
- Smlouva na dobu určitou – neuvádí-li smlouva jinak, platí po dobu jednoho roku, nejpozději 3 měsíce před vypršením její platnosti musí spotřebitel oznámit, že si nepřeje prodloužení, jinak se smlouva automaticky obnovuje, a to za totožných podmínek a na stejnou dobu
Smlouvu na dobu určitou může klient ukončit dohodou. Centropol si ovšem v takovém případě naúčtuje poplatek, jehož výše předem neurčuje. Jedině pokud ukončuje smlouvu z objektivních důvodů (např. stěhování), nemusí doplácet nic.
Kdy může Centropol jednostranně odstoupit od smlouvy:
- zákazník je v prodlení s platbou (faktury jsou splatné do 14 dnů) a nezaplatí ani po upomínce
- přerušení dodávky energie po více než 10 dnů
- do 12 měsíců od podepsání smlouvy dodavatel nezačne dodávat energii
- úmrtí odběratele
- zákazník opakovaně platí opožděně zálohy
- je zahájeno insolvenční řízení s kteroukoliv ze smluvních stran
Pokud zákazník uzavřel s Centropolem více smluv, smí dodavatel odstoupit ode všech, i když se „prohřešek“ týká pouze jediné.
Kdy může zákazník jednostranně odstoupit od smlouvy:
- Centropol podstatně poruší smlouvu (například bezdůvodně přestane dodávat elektřinu)
- Centropol je i po upomínce v prodlení splatnou delší než 14 dní
- do 12 měsíců od podepsání smlouvy dodavatel nezačne dodávat energii
- je zahájeno insolvenční řízení s kteroukoliv ze smluvních stran
Dále lze samozřejmě odstoupit podle zákonných pravidel.
Reklamace a řešení sporů
Do 30 dnů od chybného vyúčtování může zákazník uplatnit reklamaci, která ovšem nemá odkladný účinek. Tudíž i fakturu, která je podle něj vadná, musí nejprve zaplatit. (Odklad lze dohodnout, automaticky však nenastává.)
Reklamace musí obsahovat tyto údaje:
- číslo sporné faktury a variabilní symbol
- adresa odběrného místa a EAN / EIC
- číslo a stav elektroměru
- odůvodnění reklamace a její odůvodnění, popř. další důležité skutečnosti
- údaje zákazníka a jeho podpis/podpis jeho oprávněného zástupce
Na vyřízení reklamace má Centropol 30ti denní lhůtu.
Komunikace Centropolu se zákazníkem probíhá osobním předáním nebo písemně, faxem, e-mailem, datovou schránkou nebo pomocí SMS.

Jak Centropol kontaktovat?
Pokud jde o možnosti kontaktování Centropolu, zákazníci mají na výběr osobní návštěvu pobočky, telefon, e-mail nebo online formulář:
- telefonicky: 478 575 555 (všední dny od 8 do 18 hodin)
- e-mail: obchod@centropol.cz
Více způsobů nabízí flexibilitu pro každý typ zákazníka. Přístup ke kontaktům Centropol je jednoduchý a vyhovuje různým preferencím.
Online samoobsluha Centropol
Samoobslužný portál Centropolu přináší špičkové pohodlí. Zákazníci se jednoduše zaregistrují online a poté mohou spravovat všechny aspekty svých účtů za elektřinu nebo plyn ze svého gauče.
Internetová samoobsluha Centropol poskytuje okamžitý přístup například k:
- přehledům plateb
- podrobnostem o spotřebě
- samoodečtům elektřiny/plynu
- možnostem změny smluvních údajů aj.
Centropol samoobsluha navíc umožňuje rychlé změny smluv, žádosti o nové připojení, a dokonce i správu stížností a reklamací. Každá změna tak probíhá bezpečně a efektivně.
Centropol – zkušenosti zákazníků
Co se týče u Centropolu zkušeností zákazníků, ty se poměrně liší. Na internetu koluje mnoho negativních recenzí popisující podvodné praktiky a problémy při odstoupení od smlouvy.
Lidé zmiňují neočekávané zvýšení cen a špatný zákaznický servis. Na pobočkách Centropol v Hradci Králové a Ústí nad Labem se však často objevují pozitivní ohlasy.
Zkoumání různých zdrojů odhalí spektrum názorů. Tento smíšený obraz činí ze zkušeností s Centropolem důležitý bod, který by potenciální zákazníci měli zvážit.
Recenze Centropol
Psaní Centropol recenzí je možný i přímo prostřednictvím webových stránek společnosti. Zákazníci vyplní jednoduchý formulář, kam následně napíší své recenze. Přijímány jsou jak pozitivní, tak negativní recenze Centropolu.
Do formuláře pro recenzi Centropol vyžaduje tyto údaje:
- jméno a příjmení
- telefon
- zákaznické číslo
- napsat recenzi
Shromažďování Centropol recenzí online posiluje kanály zpětné vazby a ukazuje zájem o názory klientů. Na dalších platformách a diskusních fórech se objevují další Centropol recenze, které vytvářejí ucelený obraz spokojenosti. Veřejné sdílení recenzí společnosti Centropol ovlivňuje rozhodování budoucích zákazníků.
Pobočky Centropol
Centropol podporuje své klienty prostřednictvím sítě 10 zákaznických center. Ta umožňují zákazníkům získat osobní pomoc při všech záležitostech od převodu energií při stěhování až po úpravu smluv nebo změnu dodavatele. Klienti si mohou na vybrané pobočce Centropol rezervovat schůzku.
Lokality zahrnují frekventovaná města, jako jsou Praha, Brno, Ostrava, Liberec, Pardubice, Plzeň, Olomouc, Ústí nad Labem, Hradec Králové a Teplice.
Přesné adresy a podrobnosti o službách zveřejňuje Centropol na svých internetových stránkách u každé pobočky.
Co pobočky Centropol nabízejí:
- schůzky pro rychlé řešení problémů
- úpravy smluv a nastavení nových dodavatelů
- přímé poradenství v oblasti energetických produktů
- profesionální podporu
Díky pobočkám v hlavních regionech je odborná a osobní péče společnosti Centropol vždy na dosah.

Centropol Praha
Pražský Centropol poskytuje nadstandardní přístup a prodlouženou pracovní dobu v pondělí a ve středu od 8:30 do 17:30. V úterý a čtvrtek zavírá v 17 hodin a v pátek v 16 hodin.
Pobočka Centropol Praha:
- adresa: Hybernská 1007/20, 11000 Praha 1
- telefon: +420 210 010 990
- e-mail: prahahybernska@centropol.cz
Telefonní podpora a rychlá e-mailová odezva doplňují prezenční možnosti pobočky.
Centropol Ústí nad Labem
Zákaznické centrum v Ústí nad Labem přijímá klienty ve všední dny od 8 až do 17 hodin (pondělí a středa). V úterý a čtvrtek pouze do 16:30 a v pátek do 15 hodin.
Pobočka Centropol Ústí nad Labem:
- adresa: Vaníčkova 1594/1, 40001 Ústí nad Labem
- telefon: +420 475 259 484
- e-mail: usti@centropol.cz
Díky stálým odborným konzultacím na místě při úpravách smluv, převodech energií a revizích účtů je ceněným regionálním přínosem.
Centropol Ostrava
Dostupnost Centropolu Ostrava ve všední dny usnadňuje konzultaci a řešení problémů, a to v pondělí a ve středu od 8:00 do 17:00. Otevírací doba je v úterý a čtvrtek pouze do 16:30 a pátky do 15 hodin.
Pobočka Centropol Ostrava:
- adresa: Českobratrská 1768/30, 70200 Ostrava
- telefon: +420 550 050 990
- e-mail: ostrava@centropol.cz
Klienti mohou pro dotazy či pomoc využít i telefonický kontakt nebo uvedený e-mail.
Centropol Olomouc
Centropol Olomouc rovněž nabízí zákazníkům pomoc. Olomoucká pobočka má otevřeno ve všední dny od 8 hodin do 17 hodin v pondělí, do 16:30 v úterý a čtvrtek a ve středu a v pátek do 15 hodin.
Pobočka Centropol Olomouc:
- adresa: tř. Kosmonautů 1221/2a, 77900 Olomouc
- telefon: +420 580 080 990
- e-mail: olomouc@centropol.cz
Pravidelná otevírací doba a komplexní podpora pro stávající i nové klienty zajišťuje jednoduché vyřízení všech energetických záležitostí.
Dodavatel Centropol Energy
Centropol Energy vznikla v roce 2002 s vizí přiblížit svět energií lidem. Mezi jejich cíle patří například:
- srozumitelná komunikace
- maximální péče
- výhodnější ceny
- být k dispozici, když je potřeba
Společnost se stará o více než 300 tisíc odběrných míst, do kterých dodává energii rodinám, firmám, obcím i krajům. Pobočky má po celém Česku a k dodávání energie nabízí další výhody.
Principy, na nichž stojí Centropol Energy, a férová energie tvoří základ jejího působení. Aktivně usiluje o vytvoření rovnocenného trhu s energiemi. Minulost ji naučila, že nečekat a jednat je klíčové. Vedení společnosti iniciovalo sepsání Deklarace dodavatelů elektřiny a plynu.
Jedním z hlavních cílů Centropol Energy je dosahování úspor. Hledá způsoby, jak minimalizovat náklady a jak nejlépe nakupovat energii. Snaha o úspory není pouze o financích – roli má i šetrnost k životnímu prostředí. Společně se zákazníky hledá cesty, jak snižovat spotřebu energie a chránit klientovu peněženku i celou planetu.
Centropol pravidelně sbírá názory a podněty svých zákazníků a následně je promítat do svých služeb. Za zmínku rozhodně stojí balíček Stěhování s úsměvem, který reaguje na zákazníkovy potřeby a usnadňuje proces přechodu k Centropolu.
Smlouvy a vyúčtování jsou psané srozumitelným jazykem, aby každý ze zákazníků věděl přesně, co podepisuje a platí.
Kontrola ERÚ
ERÚ neboli Energetický regulační úřad je český státní orgán, který dohlíží na energetický trh v České republice. Hlavním úkolem ERÚ je ochrana zájmů spotřebitelů, zajištění stability a transparentnosti trhu s energiemi a regulace cen.
Dále uděluje licence energetickým subjektům a monitoruje jejich činnost, včetně dodavatelů elektřiny a plynu. Provádí dohled nad distribučními soustavami a vydává doporučení a směrnice k regulaci energetického trhu.
Smyslem je zajistit efektivní a spravedlivé fungování energetického sektoru v zájmu spotřebitelů a celého trhu.
Téměř půl roku Energetický regulační úřad zkoumal, zda Centropol Energy při prodeji neporušuje práva spotřebitelů. Výsledek? Největší alternativní dodavatel elektřiny a třetí největší alternativní dodavatel plynu dle rozhodnutí soudu v minulosti nekalé obchodní praktiky používal.
Diskuze (0 komentářů)
Připojte se k diskuzi
Tento článek zatím nikdo nesdílel svým názorem. Buďte první!