Pokud vám dodavatel na další období navrhl novou částku záloh za elektřinu či za plyn, se kterou rozhodně nesouhlasíte, nemusíte se s ní trpně smiřovat.
Navrhněte dodavateli snížení vašich záloh. Změnit výši záloh je snadné a rychlé.
Nová výše záloh za energie? Můžete se bránit
Zálohová platba je vlastně splátkou z vašeho celkového ročního účtu za odběr elektřiny nebo plynu. Jestliže jste v daném období spotřebovali více energie, než kolik jste zaplatili na zálohách, bude nutné uhradit nedoplatek.
Pokud jste platili vyšší zálohy, než jaké odpovídaly vaší reálné spotřebě, dodavatel vám vrátí přeplatek. Výše záloh je věcí dohody mezi vámi a dodavatelem.
Na konci daného zúčtovacího období se tak celkový účet vyrovná a vy byste očekávali, že se vám zálohy na nové období nijak závratně nezvednou.
V případě, že se však dodavatel rozhodl vám zvýšit zálohy neadekvátním způsobem, můžete se bránit. Stačí se dodavateli ozvat s tím, že požadujete jejich snížení. Výše záloh je totiž věcí dohody.
Výši vašich záloh změníte snadno a rychle
Žádost o změnu výše záloh za elektřinu či plyn můžete dodavateli podat následujícími způsoby:
- telefonicky na zákaznické lince dodavatele
- vyplněním příslušného on-line formuláře, který si stáhnete na webových stránkách dodavatele, a jeho zasláním na e-mail dodavatele
- osobně na pobočce dodavatele
- u některých dodavatelů i zasláním e-mailové zprávy, popřípadě SMS na speciální telefonní číslo, nebo i prostřednictvím on-line zákaznického systému na stránkách dodavatele
Samotná žádost by měla vždy obsahovat vaše jméno a příjmení, adresu místa spotřeby, kontaktní údaje (telefon, e-mail), zákaznické číslo a požadovanou výši zálohy.
Dodavatelé většinou také požadují uvedení důvodu, proč žádáte o změnu (snížení nebo i případné zvýšení) zálohy, avšak je třeba říci, že rozumným a oprávněným požadavkům vycházejí často vstříc i bez uvedení důvodů.